.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرانه مطبوعات کشور ثلث رقم واقعی است

شمال نیوز: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: در حالت طبیعی در کشوری با جمعیت بیش از 70 میلیونی، به تعداد حداقل 7 میلیون روزنامه باید باشد، این درحالیست که مجموع شمارگان نسخه های کشور ثلث این رقم است.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که بمناسبت روز خبرنگار در دانشگاه آزاد ساری برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ها باید مانند آینه، حقایق را منعکس کنند، نه مطابق میل خود و خدای نکرده بصورت دیکته شده به بیان مطلب بپردازند.

اخلاق رسانه ای را مهمترین اعتبار یک صاحب قلم دانست و گفت: زبان رسانه باید دارای عطوفت باشد و نه حرمت شکنی و حاشیه نگری؛ و این به دست کم گرفتن سواد ختم خواهدشد.

وی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: مطبوعات ما نتوانسته است نقش واقعی خود را در توسعه بیشتر کشور بر اساس حقوق اسلامی و ایرانی ایفا نماید.

ابراهیمی بیان داشت: در حات طبیعی در کشوری با جمعیت بیش از 70 میلیونی، به تعداد حداقل 7 میلیون روزنامه باید باشد، این درحالیست که مجموع شمارگان نسخه های کشور ثلث این رقم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در ادامه با بیان دغدغه های اصحاب رسانه، هدفمندسازی یارانه های مطبوعات، ارائه تسهیلات، نظام توزیع مطبوعات هدفمند ، خوداتکایی و نشاط سیاسی و انتقادی، بحث تسهیلات ، بروز رسانی صدور پروانه نشریات استانی و آموزش و ساماندهی خبرنگاران را از جمله مهمترین این موارد اعلام کرد.

ابراهیمی همچنین انحصار رقابتی را مسئله ی مورد توجه دیگر ذکر کرد و افزود: تمرکز اقتصادی و انحصاری فراگیر بازار مخاطب مطبوعات را به سرعت به چالش می کشاند ، لذا دولت وظیفه دارد با حمایت های مستقیم و غیرمستقیم از ایجاد این انحصارها جلوگیری کرده و در حقیقت فضای رقابت رسانه ای را به نقطه ی تعادل برساند.

وی با اشاره به بحث بیمه خبرنگاران گفت: بیمه 90 درصد مواردی که در سامانه سمان ثبتنام هستند انجام شده است اما بعد از بحث بیمه، پاداش خبرنگاران نیز مسئله ی مورد توجه است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: در حال حاضر 95 نشریه، 62 پایگاه خبری و 15 خبرگزاری در مازندران در حال فعالیت هستند.

وی در پایان استفاده از فرموده مقام معظم رهبری خواستار شد که فرمودند: از نفوذتان برای برای تقویت دولت باید کمک کرد. و یقینا موفقیت دولت برمی گردد به موفقیت نظام و شیعه در برابر استکبار جهانی و اهریمنان؛ و این به قلم رسا و قدم خداپسندانه شما خواهد بود. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.271 seconds.